Nästan alla i Trollbäcken litar på att det varje år finns en härlig Valborgseld och lite fest i Fornuddsparken. Tänk, att det är vi i scoutkåren som sprider den glädjen!

Valborg är Trollbäckens scoutkårs gigantiska bingolott. Det är under denna magiska kväll vi drar in den ekonomi som bär verksamheten under hela året. Det är denna insats som gör att vi kan ha så kul utan att behöva snåla. Eller sälja (just det) Bingolotter.

Valborgsmässoafton är ett stort evenemang. Vi föräldrar står i lottstånden, men bakom scouterna, som faktiskt tar hand om det mesta. Vi säljer fika och loppisprylar och sockervadd och gör tjusiga fruktkorgar och bakar.

För den som nån gång har varit nere vid elden, vet att allt är minutiöst planerat. Vilket är superviktig för att det ska bli bra. Kan du inte på själva aftonen behöver vi fixa till och förvandla scoutstugan innan och städa dagen efter.

Så här anmäler du dig.

Det här behöver vi hjälp med.