Baka

Baka något gott fikatillbehör som vi kan sälja caféet.
Kan göras när som helst före Valborg.
Skicka ett mail och berätta vad du vill baka

Förberedelser på söndagen

Förbereda det mesta. Plocka fram saker, lägga ut papp på golvet, packa fruktkorgar, etc.
Ett pass söndagen den 29 april klockan 10-14, 15 vuxna per pass.

Förberedelser på valborgsmässoafton

Bygga stånd och fixa det sista som behöver göras.
Ett pass på valborgsmässoafton klockan 13-17, 10 vuxna per pass.

Chokladhjul

Försäljning av lotter till chokladhjul på valborgskvällen, utomhus på baksidan.
Tre pass; 16-18 (ställa i ordning), 18-20 (försäljning) och 20-22 (försäljning plus ihop plock). Två vuxna (och scouter) på varje pass.
Bokas med fördel av föräldrar till Sagodjur.

Gosedjurslotteri

Försäljning av lotter till gosedjur på valborgskvällen, utomhus på baksidan.
Tre pass; 16-18 (ställa i ordning), 18-20 (försäljning) och 20-22 (försäljning plus ihop plock). Fyra vuxna (och scouter) på varje pass.
Bokas med fördel av föräldrar till Gosedjur.

Snackshjulslotteri

Försäljning av lotter till snackshjul på valborgskvällen, utomhus på baksidan.
Bokas med fördel av föräldrar till Husdjur.

Fruktkorgslotteri

Försäljning av lotter till fruktkorgar på valborgskvällen, utomhus på baksidan.
Tre pass; 16-18 (ställa i ordning), 18-20 (försäljning) och 20-22 (försäljning plus ihop plock). Tre vuxna (och scouter) på varje pass.
Bokas med fördel av föräldrar till Rovdjur.

Scoutlotteri

Försäljning av lotter till scoutlotteriet på valborgskvällen, utomhus på baksidan.
Tre pass; 16-18 (ställa i ordning), 18-20 (försäljning) och 20-22 (försäljning plus ihop plock). En vuxen (och scout) på varje pass.
Bokas med fördel av föräldrar till Urdjur.

Café

Försäljning av kaffe och tillbehör på valborgskvällen inne i stugan, i stora salen.
Passen bokas med fördel av föräldrar till Skogsdjur.

Våfflor

Försäljning av våfflor på valborgskvällen utomhus i ett tält.
Bokas med fördel av föräldrar till Fabeldjur.

Ballongförsäljning

Försäljning av ballonger på valborgskvällen, utomhus på baksidan.
Tre pass; 16-18 (ställa i ordning), 18-20 (försäljning) och 20-22 (försäljning plus ihop plock). Två vuxna (och scouter) på varje pass.
Bokas med fördel av föräldrar till Urdjur.

Sockervaddsförsäljning

Försäljning av sockervadd på valborgskvällen, utomhus på baksidan. Försäljning och tillverkning sköts helt av våra utmanare men det är bra med en vuxen som stöd.
Tre pass; 16-18 (ställa i ordning), 18-20 (försäljning) och 20-22 (försäljning plus ihop plock). En vuxen på varje pass.
Bokas med fördel av föräldrar till Slow Fox.

Loppis

Hjälpa till vid försäljning av loppisprylar på valborgskvällen, inomhus i lilla rummet.

Trivselvärdar

Extra händer som på valborgskvällen kan rycka in där det behövs. Se till att allt flyter och att toaletterna är rena och att det finns toapapper.
Två pass; 18-20 och 20-22. Tre vuxna på varje pass.

Mat

Försäljning av korv och hamburgare på valborgskvällen, utomhus på baksidan.
Tre pass; 16-18 (ställa i ordning), 18-20 (försäljning) och 20-22 (försäljning plus ihop plock). Tre vuxna (inga scouter) på varje pass.
Bokas med fördel av vuxna som är vana att fixa och langa mat i högt tempo.

Städning dagen efter

Plocka undan allt så det inte blir stående i rummen. Städa inom- och utomhus.
Ett pass tisdagen den 1 maj klockan 10-14, 15 vuxna per pass.